خانه / ایده ها / ایده اینترنتی / تبدیل ایده به کسب و کار

تبدیل ایده به کسب و کار

تبدیل ایده به کسب و کار

tabdilidehbekar17 تبدیل ایده به کسب و کار

تبدیل ایده به کسب و کار

 

آیا در ذهن خود ایده های عالی برای راه اندازی کسب و کار و یا ارائه کالا یا خدمت می پرورانید؟ ایده ها در واقع بذر و دانه کالا یا خدمت موفق هستند و بدون مراقبت و نگهداری شکوفا نمی شوند. ایده ها نیازمند انجام بررسی های لازم در خصوص بازار هدف، استراتژی مناسب و برنامه دقیق کسب و کار هستند و بدون چنین ملزوماتی فقط ایده هستند و نه چیزی بیشتر.

به یاد داشته باشید که داشتن ایده آسان ترین بخش از فرآیند راه اندازی کسب و کار است و تبدیل و ترجمه آن به کسب و کار بسیار مشکل است. اگر می خواهید ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنید، گام های زیر را دنبال کنید.

 

۱٫ بر روی یک ایده متمرکز شده و آنرا دنبال کنید.

اگر با تعداد زیادی ایده روبرو هستید، اطمینان داشته باشید که نمی توانید هیچ یک را عملیاتی سازید. بررسی سطحی ایده های مختلف در هر روز شما را به جایی نمی رساند. بر روی یک ایده که علاقه مندی بیشتری به آن دارید متمرکز شوید. حال سعی کنید آنرا بر روی کاغذ بیاورید، تصاویری رسم کنید، کلمات کلیدی را بنویسید. درمورد اینکه ممکن است تا اندازه ای خیالی به نظر برسد، نگرانی به خود راه ندهید. نوشتن افکارتان بر روی کاغذ، ایده شما را قابل مدیریت می کند.

۲٫ سؤال بپرسید.

به پرسیدن سؤال در مورد کسب و کارتان ادامه دهید تا جایی که سؤالات مطرح شده به شما در نوشتن خلاصه اجرایی طرح کسب و کارتان کمک کند. هراندازه سؤالات بیشتری از خود بپرسید، انگیزه بیشتری برای اجرایی کردن ایده تان خواهید داشت.

۳٫  ایده خود را ارزیابی نمایید.

اگر ایده خود را نزد خود نگه دارید و مشتریان واقعی آنرا ارزیابی نکنند، ایده شما حقیقتاً ایده ای بی ارزش خواهد بود.

۴٫ جزئیات و مدل کسب و کار مد نظر را بنویسید.

جزئیات محصول و منافع حاصل از آن، تیم مدیریتی چه کسانی هستند؟ برآوردهای مالی شما چیست؟ مشتریان شما چه کسانی هستند و انتظارات آنها چیست؟ برنامه شما برای توسعه محصولات و یا خدمات چیست؟

۵٫ شیوه تأمین مالی و جریان های درآمدی را شفاف کنید.

اگر در طرح شما، جایی برای مدل و جریان درآمدی شما نیست، ایده شما بیشتر شبیه سرگرمی است، نه یک کسب و کار.

۶٫ نگاهی دوباره به ایده خود داشته باشید.

تلاش نمایید که ایده خود را از زوایای مختلف نگاه کنید. از دیدگاه مصرف کنندگان، مشتریان، شرکای تجاری و حتی کارمندان فعلی و آتی شرکت. این کار به شما کمک خواهد کرد که اقدامات لازم را انجام دهید و نظرات بیشتری را بشنوید.

۷٫  نمونه ابتدایی یا کمینه محصول مورد نظر خود را بسازید.

نمونه ای که ارزش اصلی کسب و کار شما و مشکلی که از مشتریان حل می کند را نشان دهد. این نمونه می تواند در قالب اسلاید، تصویر و … باشد.این نمونه را با افراد مختلفی که در شبکه ارتباطی خود دارید به اشتراک بگذارید و عکس العمل ها و واکنش ها را بررسی کنید. آیا مردم از استفاده از آن خشنود هستند؟ آیا آنها باور دارند که مشکل فعلی شان با استفاده از چنین محصولی حل می شود؟ آیا استفاده از آن راحت است؟

۸٫ در صورت موفق بودن نمونه اولیه، برای توسعه و اجرایی نمودن ایده خود آماده شوید.

مدل و طرح کسب و کار خود را دوباره بررسی نمایید، محصول مد نظرخود، تیم و استراتژی های بازاریابی و مالی خود را بهنگام نمایید و تمامی منابع مورد نیاز برای اجرایی نمودن ایده خود را فراهم آورید. با داشتن برنامه ای که در بازار هدف خود آنرا ارزیابی نموده اید و منابعی که فراهم آورده اید، قادر خواهید بود که ایده خود را اجرایی کنید. اطمینان حاصل کنید که افراد تیم شما به انتظاراتی که از آنها دارید، واقف و آگاه هستند.

ساختارهای قانونی کسب و کار خود را شکل دهید.

کلمات مرتبط :

ایده جدید , مشاغل خانگی , کسب درآمد , ایده مشاغل خانگی , خلاقیت , کارآفرینی , کار در خانه , کسب درآمد در منزل , کسب و کار , بازاریابی , مدیران فروش , افزایش فروش , ایده کسب و کار اینترنتی, تبدیل ایده به کسب و کار , ایده به کسب و کار , تبدیل ایده به کار ,

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/KlJd2

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


+ یک = 4

theme