خانه / ایده های جدید / ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی
ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

ایده آموز در این مقاله تلاش دارد تا ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی را برای شما به نمایش بگذارد. امید است با خواندن این مقاله، راه های خوشحال تر بودن و داشتن حال خوش را یاد بگیریم.

شادی، احساسی زودگذر و ناپایدار است که خیلی از چیزها، از وضعیت هوا گرفته تا حساب بانکی تان، روی آن تاثیر می‌گذارد. امروزه انسانها به دلیل مشغله زیاد روحی و روانی نیاز به آرامش و شادی دارند که راه ‌های شاد زیستن می‌تواند در راه داشتن حال خوش به این افراد کمک کند …..

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

روش اول: برای داشتن حال خوش در زمان حال زندگی کنیم

در واقع ما کاری برای گذشته نمیتوانیم انجام دهید، پس اگر به آن فکر کنیم، تنها وقتمان را تلف کرده ایم و اعصاب خود را مشوش و نگران نموده ایم. مادرم همیشه می گوید خداوند نماز وعده بعد را اکنون از تو نخواسته است. بنابراین کسی از بعد خبر ندارد. درست است که اکثر ما آینده را مبهم و حتی نگران کننده می بینیم، ولی حقیقتا کسی از آینده خبر ندارد، پس در زمان حال زندگی کنید.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد افرادی که بیش از اندازه به فکر اتفاقات آینده هستند، غمگین تر از افرادی هستند که در زمان حال زندگی می کنند. به عقیده محققان باید از منفی بافی و تلاش برای پیش بینی آینده پرهیز کرد.

همان حرف بزرگان که نباید بر گذشته غم خورد و نگران آینده بود.

روش دوم: برای داشتن حال خوش افراد پیرامون خود را ببینید

سرها را از گوشی ها و شبکه های اجتماعی بالا بیاورید. به طبیعت و آدم های واقعی پیرامون تان توجه کنید. انرژی بدهید و انرژی بگیرید. راه های خوشحال تر بودن زیاد است. حتی می شود با مشاهده افتادن یک برگ زیبای پاییزی، دل به دریا زد و شاد شد.

روش سوم: برای داشتن حال خوش زندگی خود را رنگی کنید

رنگ آبی را وارد زندگی تان کنید، محققان دانشگاه ساسکس انگلستان به این نتیجه رسیده اند که رنگ آبی باعث افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و افزایش نشاط می شود. این رنگ برای روحیه انسان مفید است. لباس آبی بپوشید و پرده ها یا برخی ظروف را به رنگ آبی انتخاب کنید.

ده روش برای داشتن احساس بهتر
ده روش برای داشتن احساس بهتر

روش چهارم: برای داشتن حال خوش نه گفتن را یاد بگیرید

کارهایی را که ضروری نیستند و از انجام آنها لذت نمی‌برید، کنار بگذارید؛ مثلا اگر برای انجام امور خیریه، به اندازه‌ کافی کسانی هستند که آن را انجام دهند و شما با به عهده گرفتن این کار دچار استرس می شوید، کار را بر عهده دیگران بگذارید.

روش پنجم: برای داشتن حال خوش منظم بودن را امتحان کنید

نمی توان در یک محیط شلوغ و به هم ریخته، آرام بود و تمرکز کافی داشت. مرتب کردن اتاق و انجام کارهای تمیز کاری مثل گردگیری، جارو کردن و دستمال کشیدن باعث می‌شود قدرت تمرکز شما روی کاری که می خواهید انجام ‌دهید، افزایش یابد و احساس آرامش کنید.

روش ششم: برای داشتن حال خوش در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید

کمک به دیگران باعث می‌شود از مشکلاتتان دور شوید و نیز به بهبود روابط اجتماعی شما کمک می‌کند. همان‌طور که افراد شاد بیشتر به فکر کمک به دیگران هستند، کمک به دیگران نیز شادی شما را افزایش می‌دهد. طی یک بررسی معلوم شد کمک به دیگران باعث تقویت شادی، احساس رضایتمندی از زندگی، اعتماد به نفس، شلامت جسمی و کاهش افسردگی می شود.

روش هفتم: برای داشتن حال خوش گاهی اوقات تنهایی را امتحان کنیم

گرچه داشتن روابط اجتماعی با دیگران و بودن در جمع، یکی از عوامل کاهش دهنده ی استرس است، ولی گاهی اوقات، برای فکر کردن و تجدید قوا، نیاز است تنها باشید، مثلا یک فیلم مفید یا آرامش دهنده ببینید، یا بعدازظهرتان را به خواندن کتاب یا گشتن در پارک بگذرانید و یا هر تفریح دیگری که به تنهایی میتوان انجام داد، انجام دهید تا به این خودباوری برسید که توان امتحان راه های خوشحال تر بودن را به تنهایی نیز دارید.

 

روش هشتم: برای داشتن حال خوش گاهی به تلویزیون و اینترنت  نه بگوییم

از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و کلا ارتباط جمعی دور باشید. یک هفته را بدون خواندن خبرهای روزنامه، دیدن یا شنیدن اخبار از تلویزیون یا رادیو یا اینترنت سپری کنید (به خصوص اخبار حوادث و جنجالی) و به جای آن زمان بیشتری را به پیاده روی یا نوشتن خاطرات خود اختصاص دهید. با خود خلوت کنید. رو خودتان راخودتان بسازید تا بر روح و روان خود مسلط شوید.

روش نهم: برای داشتن حال خوش بلند بخندید

پیش بینی احساس شادی، میزان هورمون "اندروفین" و هورمون های دیگری را که به خوشی و آرامش شما می انجامد، افزایش می دهد و در عین حال تولید هورمون اضطراب را کاهش می دهد. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ۱۶  نفر را که همگی معتقد بودند، تماشای یک فیلم برای آنها خنده دار بود را مورد بررسی قرار دادند.

سه روز قبل به نیمی از آنها گفته بودند که این فیلم کمدی است. این دسته از افراد قبل از تماشای این فیلم متوجه تغییرات بیولوژیکی در بدنشان شدند. وقتی به تماشای فیلم پرداختند، میزان هورمون اضطراب در بدنشان به طور چشم گیری کاهش یافت. این در حالی بود که میزان هورمون های شادی بخش افزایش داشت. این یعنی خودباوری.

روش دهم: برای داشتن حال خوش به موزیک گوش دهید

تحقیقات حاکی از آن است که شنیدن موسیقی آرام، قسمتی از مغز را فعال می کند که باعث شادی می شود. در ضمن این راهکار به کسب آرامش هم می انجامد. این روش به طور آزمایشی در گروهی از افراد بالغ در حین عمل جراحی چشم انجام شد و نتایج نشان داد که این افراد نسبت به کسانی که در سکوت عمل شده بودند، تعداد ضربان قلب، فشار خون و فعالیت قلبی کمتری داشته اند.

البته نظر شخصی من این است که هر نوع موسیقی که شما را آرام می کند و به خودباوری و آرامش روح و روان نزدیکتر می کند را گوش دهید، اما از دید روانشناسی، مطالب بالا صحیح و قابل تامل هستند.

نتیجه انجام ده روش برای داشتن احساسی بهتر

در انتهای این مقاله نتیجه گیری میکنیم که در آینده جهت رسیدن به یک جامعه واحد و سالم نیاز است تا افراد علاوه بر داشتن روابط دوستانه، دارای انگیزه و هدف مشترک نیز باشند و تا رسیدن به آن در کنار یکدیگر فعالیت کنند. بدین صورت این گروه‌ها در یکدیگر حل شده و در نتیجه عقاید و فرهنگ‌های طرف مقابل مورد احترام قرار می‌گیرد، اعتماد بین این گروه‌ها بالا رفته و از جامعه‌ای واحد و سالم برخوردار خواهیم شد.

 

 

احساس بهتر
احساس بهتر

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

ده روش برای داشتن احساس بهتر در زندگی

 

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/ce1Zp

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − = یک