خانه / مقالات / موفقیت / مدیریت زمان / مدیریت زمان-درس۲-صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

مدیریت زمان-درس۲-صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

مدیریت زمان-درس۲-صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

photo17 مدیریت زمان درس2 صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

مدیریت زمان-درس۲-صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اصولا فرایندی بسیار وقت‌گیر است، درحالی‌که در عمل نباید این‌گونه باشد، چراکه این فرایند تنها یکی از فرایندهای لازم برای توسعه کسب‌وکار است و به‌خودی‌خود برای یک کسب‌وکار ایجاد درآمد نمی‌کند.

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در زمان موردنیاز برای فعالیت در این شبکه‌ها نیاز است، که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. نکته مهم در مورد تمام این روش‌ها این است، اجرا این روش‌ها همگی نیاز به‌قدری خلاقیت، سازمان‌دهی و ابزارهای مختلف حوزه شبکه‌های اجتماعی دارند.

۱- در زمان ارسال و انتشار محتوای خودتان در این شبکه‌ها از سیستم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی بسیار مختلف و متنوعی برای استفاده وجود دارد، تولید محتوای اختصاصی برای هر یک از این شبکه‌ها و ارسال منظم و مرتبط محتوا به هر یک از این شبکه‌ها کار و فعالیتی بسیار وقت‌گیر است که انجام آنها از دست هر شخصی بر‌نمی‌آید. بنابراین خودکار سازی و استفاده از نرم‌افزارها و زیرساخت‌های اتوماسیون ارسال محتوا به این شبکه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های قابل‌استفاده در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

تصور کنید که برای انتشار محتوا در هر یک از شبکه‌های اجتماعی شما نیاز به وارد شدن و به‌اصطلاح لاگین شدن در هر یک از سایت‌ها دارید که خودش شکل عمده‌ای هدر دادن زمان ارزشمند شما به‌حساب می‌آید. علاوه بر این شما نیاز به قطع کردن کار و فعالیتی دارید که در حال حاضر در حال انجام دادن آن هستید و باید فکر خود را از جایی به‌جایی دیگر متمرکز کنید. همچنین در اینجا باید زمان موردنیاز برای تمرکز کردن بر همین فعالیت پس از اتمام انتشار محتوا در این شبکه‌ها در نظر بگیرید، که درمجموع می‌توان به این نتیجه رسید که میزان زمان هدررفته که در ابتدا به آن اشاره کردیم را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

حال اگر بتوانید از سیستمی استفاده کنید که انتشار این محتوا را برای شما به‌صورت خودکار انجام دهد، بخش بسیار زیادی از زمان خود را صرفه‌جویی کرده و از این طریق قادر به تمرکز کردن بر دیگر امور موردنیاز بر اساس یک برنامه زمانی منظم برای رسیدگی به دیگر امور تمامی شبکه‌هایی می‌شوید که در آنها فعالیت دارید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره‌کنم این است که برای یافتن چنین ابزارهایی هم نیاز به‌صرف وقت آنچنانی ندارید، در اینجا ابزاری را به شما معرفی می‌کنم که با استفاده از این ابزار بخش عمده‌ای از کارهای خودتان را پیش می‌برید. این ابزار چیزی نیست جز hootsuit که برای اتوماسیون فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

هرچند که این ابزار، ابزاری کاملاً رایگان نیست، اما دامنه فعالیت‌هایی که از طریق آن به‌صورت رایگان قادر به انجام دادن هستید، آن‌قدر گسترده است که بعید می‌دانم اصلاً نیازی به استفاده از بخش پولی آن داشته باشید.

۲- فعالیت خودتان را به یک یا دو شبکه و زیرساخت اجتماعی محدود کنید.
امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیار پیچیده شده‌اند و هر یک از شبکه‌های جدید که معرفی می‌شوند، نسبت به شبکه‌های قبلی ویژگی‌های جدید داشته و شیب منحنی یادگیری در هر یک از آنها نسبت به شبکه‌های قبلی تندتر و تندتر می‌شود. شما باید با استفاده از تحقیقات بازار به این نتیجه برسید که مشتریان شما در کدام‌یک از این شبکه‌ها حضور بیشتری داشته و زمان بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهند و اینکه کدام‌یک از آنها دارای تناسب بیشتری با صنعتی که در آن فعالیت دارید، می‌باشد.

یکی دیگر از این روش‌ها غیر از تحقیقات بازار استفاده از قانون ۸۰/۲۰ و یافتن بهترین روش و زمان دارای بالاترین بازدهی برای شما می‌باشد. اگر تنها بر روی یک یا دو زیرساخت اجتماعی تمرکز داشته باشید، به‌طور کاملاً مطلوب از زمان خود استفاده کرده‌اید و چون زمان بیشتری را در یک یا دو شبکه اختصاص داده‌اید همواره با آگاهی بیشتر نسبت به تغییرات آن و تکنیک‌های فعالیت در آن عمل می‌کنید.

درواقع باید توجه داشته باشید شبکه‌های اجتماعی مرکزی برای خدمات مشتریان به شما هست. اگر یک مشتری مسئله، مشکل یا سؤالی داشته باشد، اغلب آن را بر روی این شبکه‌های مطرح می‌سازند.
هرچند که استفاده از آنها نه‌تنها غلط نیست، بلکه تأثیرگذاری بسیار زیادی بر کل فرایند کسب‌وکار شما دارد، اما درعین‌حال، بسیار وقت‌گیر بوده و در ضمن حجم کاری اضافه را هم به شما تحمیل می‌کند.

درواقع توصیه می‌شود، در صورت امکان فردی را در مجموعه خودتان به‌عنوان مسئول پاسخگویی و رسیدگی به مسائل و موضوعات مطرح‌شده در آنها تعیین کنید و اگر واقعاً قدرت جبران زحمت یک فرد مستقل برای دادن این وظایف به وی را ندارید، سعی کنید بخشی از مسئولیت‌های خودتان را در این رابطه با یک فرد دیگر تقسیم کنید.

۳- دریافت هشدارهایی را برای برخی از محتوای خاص و موردتوجه خودتان تنظیم کنید.
شما در فعالیت‌های اجتماعی خودتان همواره باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مشتریان و رقبای شما در مورد صنعت و کسب‌وکار شما به چه مواردی اشاره دارند، در کجا اشاره‌ای به برند شما و کسب‌وکار شما دارند. بدیهی است که توجه کردن به این‌ها و دنبال کردن بیش از صدها صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف کاری نیست که از پس شما بربیاید یا قادر به واگذاری آن به یک شخص دیگر باشید.

برای این کار تنها یک روش وجود دارد و آن استفاده از ابزارهایی است که دیگر شبکه‌ها و سایت‌ها رصد کرده و اساس کلیدواژه‌هایی که شما معرفی می‌کنید، برای محتوای مرتبط با آن برای شما ایمیلی ارسال می‌کنند.

کلمات مرتبط :

ایده جدید , خلاقیت , مشاغل خانگی , کسب درآمد , ایده مشاغل خانگی , کارآفرینی , کار در خانه , کسب درآمد در منزل , کسب و کار , بازاریابی , صرفه جویی در زمان , شبکه های اجتماعی , مدیریت زمان-درس۲-صرفه جویی در زمان فعالیت در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/0wD85

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


9 × = چهل پنج

theme