خانه / کسب و کار / چالشهای شروع استارت آپ

چالشهای شروع استارت آپ

پنج مورد از چالشهای شروع استارت آپ

چالشهای شروع استارت آپ
چالشهای شروع استارت آپ

پنج مورد از چالشهای شروع استارت آپ

شرکت یا مشارکت

چالش های شروع استارت آپ چیست؟

شروع استارت آپ تازه نیازمند رعایت چه اصولی می باشد؟

ایده استارت آپ جدید را از کجا بیاوریم؟

اینها مجموعه پرسشهایی هستند که هر شخصی که خودش را برای شروع یک استارت آپ تازه آماده می کند، از خود می پرسد.

ایده آموز امروز مقاله ای را برای شما آماده نموده است تا به تمامی این پرسشها پاسخ داده شود و دیگر نگران چالش های شروع استارت آپ تازه نباشید. امیدواریم با مطالعه مقاله چالشهای شروع استارت آپ به تمامی پزسشهای شما دوستان همراه، پاسخ داده شود.

استارت آپ چیست؟

طبق تعاریف استارت آپ به یک شرکت یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می‌شود که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می‌شود. این شرکت‌ها تازه ایجاد شده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند.

شرکت‌های نوپا معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. پنج مورد از چالشهای شروع استارت آپ را در این مقاله خواهید خواند که برای رسیدن به اهداف کسانی که این مسیر را دنبال می کنند، انگیزشی است.

چالشهای شروع استارت آپ

در حالی که ۱٫۸۶ میلیون نفر از دانش آموزان در سال جاری فارغ التحصیل می شوند و آماده ورود به بازار کار اصلاح شده هستند، اما هنوز هم کسب شغل بسیار رقابتی و چالش برانگیز است. تحقیقات اخیر ما نشان می دهد که ۶۷ درصد از فارغ التحصیلان یک کار تمام وقت پس از اتمام درسشان داشته اند.

بنابراین با رقابت بالا و پدر و مادر امیدوار، فارغ التحصیلان باید به دنبال کار ثابت در شرکت ها باشند و یا اینکه خودشان استارت آپ راه اندازی کنند. به عنوان کسی که خارج از این دو محدوده قرار دارد، فکر می کنم بیانچالش ها و جوانب مثبت و منفی می تواند برای داشتن یک نگاه منطقی مهم باشد.

مهمترین مزایای شروع یک استارت آپ تازه

مزیت اول شروع یک استارت آپ تازه: یادگیری فرصت های جدید

یکی از بزرگترین ضربه های شرکت های بزرگ جهان این واقعیت است که کارکنان اغلب احساس می کنند انبار شده اند یا به یک نقش بسیار مهم در مجموعه ای از کارها تبعید شده اند. به این ترتیب در حالی که جذابیت حقوق و دستمزد بهتر ممکن است برای برخی از افراد جذابیت داشته باشد، ولی آنها می توانند شور و شوق رشد و تاثیر منفی چشم انداز شغلی را خاموش کند.

اما در یک استارت آپ شما چاره ای جز پوشیدن لباس های متعدد ندارید، چرا که هرگز کمبود کاری که باید انجام شود، وجود ندارد. این ماجرا باعث شکوفایی کسانی که از کارهای طولانی نمی ترسند و از فرصت ها لذت می برند به طور مدام چیزهای جدید یاد می گیرند، می شود.

مزیت دوم شروع یک استارت آپ تازه: دستیابی به هدف تایین شده

براساس تحقیقات اخیر بیش از ۷۰ درصد از نسل امروز انتظار دارند که کارفرمایانشان روی مشکلات اجتماعی و یا ماموریت هدایت شده آنها تمرکز داشته باشد.

استارت آپ ها، حداقل بیشتر آنهایی که سرمایه گذاری حمایتی دارند، تمایل به سازمانی برخاسته از رسالت دارند. هدف آنها فقط این نیست که کوکورانه و تنها به خاطر سود کالا بفروشند، بلکه آنها به فکر حل مشکلات و تبدیل جهان به مکانی بهتر هستند. برای نمونه جای تعجبی نیست که شرکت گوگل (که زمانی استارتاپ بود) از ۱۱سال گذشته، ۸سال بهترین جایگاه را در دوران مأموریت کاریِ خود از آغاز به کار داشته‌است.

چه شما  یک استارت آپ درباره تکنولوژی خدمات مالی (fintech) راه بیندازید و به دنبال توانمند کردن مردم و زندگی مالی آنها باشید و چه در یک شرکتی که گروه هایی را دور هم جمع می کند، کار کنید، هر روز گامی به سوی دستیابی به ماموریت خود برداشته اید.

مزیت سوم شروع یک استارت آپ تازه: الگو قرار دادن متفکران استارت آپ

بنیانگذاران و کارآفرینان به طور کلی به آرایشی متفاوت از افرادی که خارج از جنگل استارت آپی هستند، تمایل دارند. آنها مردمی پرشور هستند که مشکلات را هدایت می کنند، راه های برای غلبه بر موانع پیدا و راه حل ها را شناسایی می کنند. راه حل هایی که ممکن است هرگز به ذهن دیگران نرسد. پیشاپیش باید اشاره نمود “با توجه به تحقیقات اخیر در این زمینه،۹۱ درصد از نسل جوان امروز کمتر از سه سال در یک کار می مانند”.

 

استارت آپ
استارت آپ

مزیت چهارم شروع یک استارت آپ تازه: دندانه ای از یک چرخ

کارمندان در شرکت بزرگ گاهی اوقات احساس می کنند که دندانه ای از یک چرخ هستند. در حالی که موفقیت اجرای وظایف و مسئولیت در شغل شما می تواند یک معیار پیشرفت باشد، غالبا اندازه گیری تاثیر شما در یک سازمان بزرگ سخت است.

این نمی تواند موضوعی دور از حقیقت در جهان استارت آپ ها باشد. در تیم های بسیار کوچک تر، تاثیر مستقیم و نقش شما در موفقیت شرکت بسیار روشن است. استارت آپ ها به توانایی برای اندازه گیری توانایی خود می بالند و این به معنای واقعی کلمه به معنی دیده شدن کار شماست. با فرهنگ بهم پیوند خورده بسیاری از استارت آپ ها، آنها در حال ریشه کن کردن یکدیگر و به رسمیت شناختن هم تیمی های خود در زمان موفقیت هستند.

مزیت پنجم شروع یک استارت آپ تازه: توجه نکردن به سن و سال

با توجه به نمونه های با ارزش زیر می توان به این نتیجه رسید که متوسط سن یک استارت آپ بیش از ۳۱ سال است. مقایسه کنید به برخی از شناخته ترین استارت آپ های دهه های اخیر که حتی قبل از ۳۱ سالگی با نگاهی به گذشته شروع به کار کرده اند.

          مارک زاکربرگ/۲۰ / فیس بوک

          سرگئی برین /۲۵/ گوگل

          بیل گیتس /۲۰/ مایکروسافت

          استیو جابز /۲۱/ اپل

مهم ترین مشکلات شروع یک استارت آپ تازه

مشکل اول شروع یک استارت آپ تازه: عدم توانايي در جذب سرمايه

در کنار تجاری سازی یکی از چالش های شروع استارت آپ تازه جذب سرمایه است، موضوع مهمی که باعث ناامیدی بسیاری از افراد خلاق می شود و به خصوص در کشوری همچون ایران که هنوز حمایت از استارت آپ ها هنوز جدی نشده است بسیار دیده می شود. این یکی از پنج مورد چالشهای شروع استارت آپ می باشد.برای حل این مشکل پیشنهاد ما به شما اول صبر، دوم پشتکار، سوم تلاش و شناخت نسبت به جذب سرمایه است.

این یک واقعیت است که شما باید مشتریان اصلی خود و شرکت ها و یا افرادی که می توانند حامی مالی شما باشند را بشناسید؛ در این زمینه توصیه می کنیم اول از شرکت های شتاب دهنده و دوم از مشاورین سرمایه گذاری معتبر استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید که پیش از هرگونه ارائه ایده خود آن را به ثبت برسانید.

مشکل دوم شروع یک استارت آپ تازه: به مرحله اجرا رسانیدن ایده ها

تحقيقات صورت گرفته توسط ستاد برگزاری جشنواره وب ايران نشان می دهد که مهم ترین چالش پیش روی استارت آپ ها در ایران و البته در جهان عدم توانایی در تجاری سازی است، یعنی افراد با وجود داشتن ایده هایی نو و خلاقانه ولی نمی توانند آن را به مرحله اجرا نهایی برساندند.

به اعتقاد کارشناسان همیشه در کنار داشتن ایده های جذاب باید به فکر ارائه آن ایده ها و تبلیغات گسترده آن هم باشید؛ خیلی از افرادی که با ایده های درخشان شرکت های نوپایی را راه اندازی کرده اند تصور می کنند در صورت داشتن ایده بسیار خلاق این ایده می تواند راه خود را به سوی بازار باز کند و افراد بسیاری را به سوی خود بکشاند در صورتی که این کاملا اشتباه است، همزمان که روی ایده خود کار می کنید باید به تجاری سازی، برندین، تبلیغات و راه و روشی برای عمومی کردن و جذب مخاطبان و یا مشتریان فکر کنید.

مشکل سوم شروع یک استارت آپ تازه: مشکلات حقوقی و قانونی

بسیاری از شرکت های استارت آپی با مشکلات حقوقی دست به گریبان هستند و در برخی از مواقع دیده می شود که این اختلافات در نهایت به چندپارگی شرکت ها و یا شکست ایده ها منتهی می شود. بهتر است در شروع کار به خصوص زمانی که می خواهید با یک گروهی از دوستانتان شرکت جدیدی را راه اندازی کنید روی مسائل حقوقی آن، سهام شرکت و… از مشاوران حقوقی کمک بگیرید همچنین در زمان بستن قرار دادهای جدید و یا شریک کردن سرمایه گذاران و… نیز توصیه ما به شما حتما کمک گرفتن از مشاوران حقوقی است.

این یک واقعیت است که ما در کشورمان هنوز قوانین جامعی برای حمایت از حقوق معنوی افراد و شرکت ها نداریم و این موضوع در بسیاری از مواقع می تواند مشکل آفرین باشد. در بسیاری از مواقع دیده شد که در این پرونده های حقوقی مراجع قضایی به دلیل خلاء های قانونی باتوجه به رویه گذشته تصمیم گیری کرده اند. بسیاری از کارشناسان حقوقی پیشنهاد می کنند در اولین گام برای راه اندازی شرکت های استارت آپی افرادی که در این شرکت نقش دارند یک قرار داد حقوقی بین خودشان تنظیم کنند تا بعد دچار مشکلات بزرگ نشوند.

مشکل چهارم شروع یک استارت آپ تازه: انتخاب تیم کارآزموده

راه اندازی و موفقیت یک شرکت دانش بنیان و یا یک استارت آپ با کار تیمی ممکن خواهد بود، ممکن است شما به عنوان بنیان گذار یک استارت آپ ایده اصلی را مطرح کرده باشید و به فکر اجرایی کردن آن افتاده باشید ولی موفقیت شما در این راه تنها با کمک گرفتن از یک تیم از کارشناسان حوزه های مختلف امکان پذیر خواهد بود بنابراین نقش کار تیمی و داشتن یک تیم توانمند و یک درست در یک شرکت استارت آپی بسیار مهم است.

نکته ای که باعث می شود شما در انتخاب اعضا تیم و یا شرکای خود دقت بسیار داشته باشید، سعی کنید در انتخاب اعضا تیم علاوه بر دانش به توانایی ها و ظرفیت های فردی و اجتماعی افراد هم توجه کنید، اگرچه که استفاده از افراد خلاق حتما به شما کمک خواهد کرد ولی داشتن هوش اجتماعی را هم فراموش نکنید.

مشکل پنجم شروع یک استارت آپ تازه: از دیگران پیشی بگیرید

جهان ایده استارت آپ ها، دنیای سرعت است اگر ایده ای طلایی دارید هرچه زودتر و البته با برنامه به فکر اجرای آن باشید، به این فکر کنید که افرادی زیادی همچون شما به فکر راه اندازی یک شرکت جدید هستند و اگر شما با سرعت ایده ایی که در ذهن دارید را اجرایی نکنید، فرد دیگری آن را اجرایی خواهد کرد،

جهان تکنولوژی وعلم با سرعت بسیار زیادی رو به حرکت است و در بسیاری از مواقع می بینیم که روی یک موضوع چندین و چند گروه (که در بسیاری از مواقع از یکدیگر هم خبر ندارند) روی یک موضوع کار می کنند، پس اگر ایده درخشان طلایی دارید عجله برای اجرای آن هم داشته باشید.

 

استارت آپ
استارت آپ
لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/BKE14

همچنین ببینید

رازهای پنهان پول قسمت اول

رازهای پنهان پول قسمت اول

رازهای پنهان پول قسمت اول + ویدیو با کیفیت بالا و زیرنویس فارسی   رازهای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 0