خانه / کسب و کار / بازاریابی / مواجه شدن با یک تجربه خوب

مواجه شدن با یک تجربه خوب

مواجه شدن با یک تجربه خوب

540832 533 مواجه شدن با یک تجربه خوب

مواجه شدن با یک تجربه خوب

 

مواجه شدن با یک تجربه خوب!

یک تحقیق در زمینه تجربه مشتری در یک جامعه آماری ۱۸۰۰۰ نفره در ۹ کشور دنیا، از جمله استرالیا،‌ فرانسه،‌ آلمان و… انجام شده است. در این تحقیق از مخاطبان سؤال شده بود:

آخرین تجربه خوبی که در ارتباط با یک شرکت داشتید چه بوده و دلیل تمایز آن شرکت چیست؟

%۴۶ سرعت بالای پاسخ‌گویی آن شرکت را دلیل تمایز عنوان کردند.

۳۰% درک صحیح نیازهایشان توسط آن شرکت و به خاطر داشتن ارتباط قبلی‌شان توسط آن شرکت را دلیل تمایز دانستند.

۲۹٪ صحبت با فردی از سازمان که اختیار لازم را داشت تا بدون مشورت با مدیران بالاتر، تصمیم بگیرد را به‌عنوان تجربه خوب عنوان کردند.

در قسمت دوم تحقیق، از مخاطبان پرسیده شده بود که در مواجه‌شدن با یک تجربه خوب، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

۶۱% در مورد این تجربه عالی با دوستان و خانواده خودشان صحبت می‌کنند.

۳۸% یک یادداشت و نظر مثبت در مورد این تجربه می‌نویسند.

۲۷% به جمع مشتریان وفادار آن سازمان می‌پیوندند.

البته این تحقیق در بازارهای رقابتی غربی و جوامعی انجام شده که رعایت اصول مشتری‌مداری جزو نیازهای اولیه کسب‌وکار است و اگر شرکتی این اصول را رعایت نکند، از گردونه رقابت خارج خواهد شد، به همین دلیل شرکتی که سریع‌تر و راحت‌تر ارائه خدمت کند، تأثیر مثبت‌تری بر مخاطب خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد اگر تحقیق مشابهی در کشور ما انجام شود، موارد دیگری همچون برخورد مناسب فروشنده، صداقت و درستکاری سازمان و یا خدمات پس از فروش مناسب، اولویت‌های بالاتری را به خود اختصاص بدهند.

کلمات مرتبط :

ایده جدید , مشاغل خانگی , کسب درآمد , ایده مشاغل خانگی , خلاقیت , کارآفرینی , کار در خانه , کسب درآمد در منزل , کسب و کار , بازاریابی , تجربه خوب

 

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/0JdNP

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


+ 3 = هشت

theme