خانه / کسب و کار / مشتری مداری / تقسیم بندی مشتریان

تقسیم بندی مشتریان

تقسیم بندی مشتریان

custumer1 تقسیم بندی مشتریان

تقسیم بندی مشتریان

 

تقسيم بندي مشتريان با رويكرد تبليغات دهان به دهان

١.كاملا راضي و وفادار
اين دسته به برند ما وفادار هستن و تا اونجايي كه بشه از ما خريد مي كنن

٢.حواريون
وفادار هستن و علاوه بر اون، تبليغات دهان به دهان رو براي ما انجام ميدن. يني كيفيت و مزاياي محصول ما رو به اطرافيانشون منتقل مي كنن، اون رو به بقيه توصيه مي كنن و حتي گاهي رو برند ما تعصب دارن.

٣.بي تفاوت
در صورت پيشنهاد بهتر يا نارضايتي كوچيكي، يا حتي تخفيف، برند و كالاي ما رو رها مي كنن و سراغ رقبا مي رن.

٤.ناراضي
ناراضي هستن، ديگه سراغ برند ما نميان و تبليغات منفي اي هم ممكنه درباره برند ما انجام بدن.

٥.گروگان
افرادي كه در اوج مارضايتي از محصول ما به سر مي برن، مجبورند از ما خريد كنند و چاره ديگه اي ندارن و در به خاطر همين تعارض هم تا مي تونن از ما بد ميگن و تبليغات منفي مي كنن.

٦.مزدور
گروه جالبي هستن، از ما خريد نمي كنند اما تبيغ ما رو مي كنن. معمولا هم افرادي هستن كه به برند ما علاقه مند هستن، اما توانايي خريد خدمت يا كالاي ما رو ندارن.

 

استراتژي هاي صحيح :

حفظ دسته اول

ارتقاي سطح رضايت مندي دسته دوم

بي تفاوت نسبت به دسته سوم

تمركز روي دسته چهارم، پيدا كردن دلايل نارضايتي اون ها و مرتفع كردنشون و در نهايت دلجويي و اخذ بازخور

حذف جدي دسته پنجم

و تشكر از دسته آخر !

 

کلمات مرتبط :

ایده جدید , مشاغل خانگی , کسب درآمد , ایده مشاغل خانگی , خلاقیت , کارآفرینی , کار در خانه , کسب درآمد در منزل , کسب و کار , بازاریابی , تقسیم بندی مشتری

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/giO1m

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


− دو = 7

theme