خانه / کسب و کار / مشتری مداری / وفاداری مشتریان ایرانی در دوران پسا تحریم

وفاداری مشتریان ایرانی در دوران پسا تحریم

وفاداری مشتریان ایرانی در دوران پسا تحریم

customer1 وفاداری مشتریان ایرانی در دوران پسا تحریم

وفاداری مشتریان ایرانی در دوران پسا تحریم

 

در دوران تحریم همه متحمل سختی‌های فراوان شدند. سازمان‌ها و کسب‌وکارها مشکلات عمده در تأمین مواد اولیه داشتند. بازرگانان با موانع فراوان در واردات و صادرات کالا و خدمات، روبه‌رو بودند. دولت‌ها در تدبیر بهینه امور با دشواری روبرو بودند. اما بیشترین آسیب را در سال‌های تلخ گذشته، مشتری ایرانی به خود دید. مشتری ایرانی به‌ناچار هر آنچه را که بر او تحمیل می‌کردند، تحمل می‌کرد و جایگزینی هم نداشت.
یکی از ویژگی‌های بازارهای انحصاری همیشه این بوده و هست که به‌واقع جذب مشتری و خلق رضایت مشتری معنا و مفهومی ندارد و مشتری مظلوم مجبور است کالای عرضه‌شده را فارغ از سطح کیفی خریداری کرده و در مقابل، بهای خواسته‌شده را بپردازد. مشتری مداری جایگاهی ندارد و همچون ارتباطات بین‌المللی، بین سازمان‌ها و مشتریان نیز رفتار ارباب‌ورعیتی حاکم می‌شود.
اما اکنون، شرایط تغییر کرده و زمان نادیده گرفتن مشتری ایرانی به سر آمده است. مشتری ایرانی در دوران سخت تحریم، صبورانه نامهربانی‌هایی را که از جانب سازمان‌ها و برندهای ایرانی دیده –که گاه ناگزیر بوده و گاه از سر سودجویی- تحمل کرده است اما فراموش نه !

 

کلمات مرتبط :

ایده جدید , مشاغل خانگی , کسب درآمد , ایده مشاغل خانگی , خلاقیت , کارآفرینی , کار در خانه , کسب درآمد در منزل , کسب و کار , بازاریابی , وفاداری مشتریان ایرانی , دوران پسا تحریم , وفاداری مشتریان , مشتریان

لینک کوتاه : http://idehamooz.ir/9do25

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


هشت − = 5

theme